Arenatravel.bg

Туристически застраховки с включено покритие за Ковид-19

Туристически застраховки с включено покритие за Ковид-19
16 Октомври 2020 г.
Все още нестихващата пандемия от Ковид 19  промени значително туризма и накара все по-голяма част от пътуващите да се обръщат към застрахователите в търсене на сигурност преди и по време на своята почивка, екскурзия и служебно/лично пътуване. Застраховката „Помощ при  пътуване в чужбина“ вече включва и болнично лечение при зараза с Ковид 19 по време на самото пътуване, а пък застраховката „Отмяна на пътуване“ ни дава сигурност, че ако непосредствено преди самото пътуване окажем заразени с коронавирус или бъдем поставени под карантина, няма да загубим платените суми.

Едва ли има някой, който да не се съгласи с нас, че пътуването ни обогатява и ни зарежда с положителни емоции. Всички ние имаме своите причини за пътуване: любовта към различните култури, желанието да посещаваме нови места и да се запознаваме с нови хора, необходимостта да избягаме от забързаното ежедневие и да презаредим „батериите“. Пътуванията се превръщат в начин хората да се справят с различни ситуации, да пробват нови неща и да се развиват като личности. Е всичко това звучи много добре, докато пред нас не се появи едно ново изпитание – а именно пандемията от Коронавирус.  

Ковид-19 завладя целия свят, а за няколко месеца ни блокира по домовете. Макар краят на пандемията все още да е далеч, започнахме малко по-малко да свикваме с т.нар. „новото нормално“ – спазване на социална дистанция, носеното на предпазни маски, ползването на дезифектант и по-често миене на ръцете.  А това ни дава нужното самочувствие да се върнем и към пътешествията. За да ни дадат допълнителна сигурност, редица застрахователи се адаптираха към постоянно променяща се ситуация и включиха покритие при зараза с Ковид 19 към туристическите си застраховки.

Необходимостта от медицинска застраховка по време на пътуване винаги е била важна, а днес редица държави са вкарали като задължително изискване да имате такава, за да Ви допуснат на територията си. Основните рискове, които покрива този тип застраховка са свързани с разходи за болнично и амбулаторно лечение; издирвателни мероприятия; спешна дентална помощ;  репатрация ; замяна, повреда, загуба или кражба на багаж; нанасяне на имуществени щети или телесна повреда на трети лица и др. Все непредвидими събития, които носят със себе си неприятни емоции, грижи и неудобства, а често и финансови затруднения. За това и наличието на медицинска застраховка е изключително важен момент при пътуване и може да Ви спести много главоболия.  Като един от водещите застрахователи и сигурен партньор Allianz Global Assistance е сред първите застрахователи, който включиха риска при заболяване с Ковид-19 по време на пътуване в като покрит риск. Предлагат се различни пакети в зависимост от периода на пътуване, дестинацията, лимитът на включените покрития, така че всеки пътуващ да може да избере най-добрия вариант спрямо нуждите си.

Повече информация за различните пакети, тарифите и общите условия на застраховка „Помощ при пътуване в чужбина“ може да видите тук!

В опит да запазим най-добрите цени за нашето пътуване и да си гарантираме налични места за желаната от нас дестинация, често резервираме и заплащаме своята почивка, екскурзия, хотел или самолетни билети значително по-рано от датата на пътуването. Разбира се всеки хотел, авикомпания или туроператор имат свои правила при анулации и рядко може да анулирате своето пътуване без да търпите загуби. Затова не отхвърляйте с лека ръка възможността да сключите Застраховка Отмяна на пътуване. Благодарение на нея при наличето на основателна причина да се откажете от мечтаното пътуване ще може да получите платените суми обратно. Тежките и извънредни времена изискват извънредни застрахователни покрития, за това наред с отварянето на границите и започналите пътувания обхватът на застраховката Отмяна на пътуване се разшири и вече покрива заболяване от Ковид-19 преди отпътуване.
Пълните условия на застраховка Отмяна на пътуване и тарифите за нея може да разгледате на ТУК


 
Ето и  отговорите на най-често задаваните въпроси  за туристическите застраховки с покритие при Корона вирус:


 
Застраховка "Помощ при пътуване в чужбина" с покритие Ковид-19


Въпрос: Застраховката покрива ли медицински разходи, в случай че се заразя с Ковид-19?
Отговор: Ако се разболеете от COVID-19 по време на пътуване в чужбина, то ще получите пълна медицинска защита като част от медицинската застраховка за чужбина, включена в застрахователния Ви пакет. Това включва 24/7 спешен асистанс, както и покриване на възникналите медицински разходи.

Въпрос: Застраховката покрива ли предписан или доброволен тест за Корона вирус преди заминаване?
Отговор: Не, разходите за задължителни или превантивни здравни тестове, необходими за началото, продължаването на пътуването или за завръщане от пътуването, няма да бъдат възстановени.

Въпрос: Ако по време на пътуването се разболея и лекар ми назначи тест за Ковид-19, това ще бъде ли покрит разход?
Отговор: Да, в този случай тестът за Covid-19 е част от медицинските разходи. Те ще бъдат възстановени.

Въпрос: Какво трябва да направя, ако нивото на предупреждение за пътуване в страната, в която се намирам, се увеличи до 5 или 6 степен по време на престоя ми там? Ще получа ли платените от мен разходи за неизползваните услуги? Застраховката покрива ли разходите за връщане в държавата?
Отговор: Трябва да предприемете незабавно връщане в родината (т.е. възможно най-скоро). Всякакви допълнителни разходи за отделно връщане няма да бъдат възстановени в случай на закъсняло прибиране. Според избрания застрахователен пакет се осигурява защита при прекъсване на пътуването, както и отделно връщане до родината, в случай на заболяване или подозрения за COVID-19, като и при възникнала пряка опасност за здравето и живота на застрахованото лице. Тряба да се следват инструкциите и разпоредбите на местните власти. При възникнала ситуация, свързана с прекъсване на пътуването трябва да се обърнете към вашия туроператор или доставчик на услугата, за да получите допълнителна информация по отношение на възстановяване на разходи за неконсумирани услуги, след което може да се обърнете към застрахователя за завеждане на щета.

Въпрос: В курорта или в хотела, в който се намирам, е наложена карантина по време на моето пребиваване и нямам възможност да напусна хотела/населеното място/държавата. Поради тези обстоятелства за мен възникват допълнителни разходи за връщане и за удължено настаняване в хотела. Тези разходи ще бъдат ли покрити?
Отговор: Застраховката покрива събития, свързани пряко със застрахованото лице и неговото здраве. Не е покрита карантина, която се прилага изцяло върху или за част от населението, кораб, хотел или географски район, или която се прилага въз основа на района от/до/през  който пътува лицето. В случай че пътуването е част от резервиран пакет, който сте закупили чрез туроператор, моля обърнете се за информация към него. В случай че сте резервирали самостоятелно вашето пътуване, моля обърнете се за информация към хотелиера и следвайте разпоредбите на местните власти. 

Въпрос: Ще бъдат ли покрити допълнителните разходи за настаняване, ако съм поставен под карантина?
Отговор: Да, покрити са допълнителни разходи за настаняване (в случай на лична карантина) до максимум 2000 лева на застраховано лице.

Въпрос: Имам ли застрахователно покритие, ако круизен кораб е поставен под карантина?
Отговор: Не, защото това е вследствие разпоредби на властите. Не е покрита карантина, която се прилага изцяло върху или за част от населението, кораб, хотел или географски район, или която се прилага въз основа на района, от/до/през който пътува лицето.



Застраховка „Отмяна на пътуване плюс“ с покритие Ковид 19


Въпрос: Аз съм заразен с коронавирус и по тази причина трябва да отменя пътуването си. Покрити ли са тези разходи от застраховката Отмяна на пътуване или това попада под изключението за епидемия/пандемия?
Отговор: Ако се разболеете от COVID-19 или сте поставен под карантина поради съмнение за заболяване и следователно трябва да отмените планираното пътуване, застраховката Отмяна на пътуване плюс покрива възстановяването на разходите за анулиране на пътуването.

Въпрос: Нямам възможност да пътувам, защото съм под карантина. Това покрива ли се от застраховката?

Отговор: Ако сте поставен под карантина поради съмнение за заболяване с COVID-19 и следователно трябва да отмените планираното пътуване, застраховката покрива възстановяването на разходите за анулиране на пътуването.

Въпрос: Има ли застрахователно покритие за мен при „Отмяна на пътуване“, ако незастраховано пътуващо лице, което е роднина по права линия или човек, живеещ в същото домакинство се разболее от Ковид-19 преди заминаването ми в чужбина?

Отговор: Да, има застрахователно покритие, ако лицето е в животозастрашаващо състояние поради COVID-19 и се нуждае от интензивни медицински грижи в болница. Отнася се за роднини по права линия, както са дефинирани в Общите условия на застраховка Отмяна на пътуване /2.9: родители (несъщи родители, тъст и тъща, свекър и свекърва, баба и дядо), деца (заварени, доведени, деца, внуци), братя и сестри, несъщи роднини като снахи и зетьове или поименно посочени в полицата рискови лица (за 1 полица е възможно посочването само на 1 рисково лице).

Въпрос: Покриват ли се разходите за анулиране, ако се откажа от пътуване поради загуба на работа или намалено работно време вследствие епидемия или пандемия?

Отговор: Не, разходите за анулиране в резултат на епидемии и пандемии не са покрит риск.

Въпрос: Резервирал съм пътуване в държава, в която все още няма заразени с коронавирус или няма официално предупреждение за пътуване. Въпреки това, мисля, че не трябва да пътувам. Какво мога да предприема?

Отговор: Опасението и страхът от зараза не е застрахована причина за отмяна на пътуване. Това означава, че в случай на отмяна на Вашето пътуване, застрахователят няма да възстанови Вашите разходи.

Въпрос: Резервирал съм пътуване в държава, в която вече има официално или поне частично предупреждение за пътуване. Какво мога да предприема?

Отговор: В държави или райони, в които има предупреждение за пътуване от степен 5 и 6, няма застрахователно покритие. В случай че сте резервирали пътуване чрез туроператор, е възможно да поискате да смените датата на пътуване с друга алтернативна дата и да направите повторна резервация. Свържете се непременно с Вашия туроператор.

Въпрос: Моят полет е анулиран. Какво мога да предприема?

Отговор: Независимо от коронавируса Вашата авиокомпания трябва да Ви предостави алтернативна дата за полет. Свържете се непременно с Вашия туроператор или с авиокомпанията.

Въпрос: Какво мога да предприема, в случай че не мога да участвам в събитие, за което пътувам, защото то е отменено поради Ковид-19?

Отговор: В случай че събитието е част от резервиран пакет, който сте закупили чрез туроператор, моля обърнете се за информация към него. В случай че сте резервирали самостоятелно билети за мероприятие, моля обърнете се за информация към организатора.

Въпрос: Покриват ли се разходите, ако ми бъде отказано отпътуване от летището (например София) поради повишена телесна температура?

Отговор: Разходите за закъсняло пристигане до мястото за почивка или отделно връщане до родината могат да бъдат покрити според вида и качеството на резервираното и застраховано пътуване (ако такова покритие е включено в избрания застрахователен продукт), но не повече от самолетни разходи в пътническа класа за директното пристигане до мястото за почивка или до родината.

Въпрос: Моят работодател е наложил 14дни работа от вкъщи/задължителен 14дневен отпуск за всички служители, които се връщат от почивка от определени райони или държави. Мога ли да отменя или да откажа пътуването си по тази причина?

Отговор: Нареждането на Вашия работодател, служителите да не идват в офиса, не е застрахована причина за отмяна на пътуване (съгласно Общите условия на застрахователя) и разходите при отказ не се възстановяват.




Въпрос: Какво се случва с моята туристическа застраховка, в случай, че пътуването не с е осъществи?

Отговор: Ако Вашето пътуване не се осъществи поради официално предупреждение за пътуване, имате право на възстановяване на аликвотна част от премията, която още не е използвана за покритие на риска. Всяко искане за възстановяване на премия се оценява индивидуално.



Ако не сте открили отговор на Вашия въпрос не се колебайте да се свържете с нас!


Как да сключим застраховка „Помощ при пътуване“ или „Отмяна на пътуване“ ПЛЮС?

С едно посещение до офис на Арена Травъл Център или запитване по имейл можете да сключите медицинска застраховка „Помощ при пътуване“ за периода на Вашето пътуване или пък да сключите застраховка "Отмяна на пътуване" ПЛЮС за Вашата резервация.  
Може да се свържете с нас и по имейл на office@arenatravel.bg или тел 02/850 41 15 и 0877 538 537 / 0878403400

Регистрирай се за нашия бюлетин!

Не изпускайте нашите горещи оферти